هتریک قهرمان شطرنج استان در مسابقات سریع هفتگی همدان

پایگاه همدان شطرنج


مسابقات شطرنج سریع هفتگی همدان

( 5 / 2 / 92 )

مسابقه ی شطرنج سریع هفتگی همدان در تاریخ 92/2/5 با حضور 35 شرکت کننده و به داوری آقای مهرداد جمالی در محل خانه شطرنج همدان در 7 دور برگزار و نتایج ذیل حاصل گردید :


مقام اول                       حامد منوچهری                        7   امتیاز

{ 7 امتیاز از 7 بازی }


مقام دوم                  حمیدرضا صداقت خواه                 5.5   امتیاز


مقام سوم                          صادق اسدی                         5.5   امتیاز


رتبه ی اول رده سنی بالای 50 سال      هادی حیدریان       4   امتیاز

رتبه ی اول رده سنی زیر 14 سال      شایان رحمتیان       4.5   امتیاز

 

 

رتبه ی اول رده سنی زیر 10 سال        آرمین نظری         2.5   امتیاز

رتبه ی اول بانوان                 نشمیل کلوندی                 3.5   امتیاز


داور مسابقات            پیشکسوت ارجمند جناب آقای مهرداد جمالی

« حواشی مسابقات »


بازگشت شکوهمند شطرنج دوست خوش اخلاق همدانی !

جلال جوادی ( مدیر مرکز توانبخشی مهدیه همدان - نایب رئیس مستعفی هیأت شطرنج استان همدان ) که مدیریت وبلاگ وزین "شطرنج و دیگر هیچ !" و محاسبه ی درجه داخلی مسابقات شطرنج سریع هفتگی همدان و همچنین مسئولیت سیستم جامع فدراسیون شطرنج کشور در استان همدان را بر عهده دارند ؛ پس از مدت ها پس از آن جلسه ی به یادماندنی ! ( جلسه ی رسمی هم اندیشی شطرنج بازان استان همدان که بصورت غیر رسمی توسط مسئولین ارشد هیأت محترم شطرنج استان همدان ، به هم خورد !!! ) در دفاع از شطرنج بازان حاضر در این جلسه ( از جمله خودش ! ) ماهها از شرکت در مسابقات شطرنجی که در استان همدان برگزار شد ، همچون اکثر قریب به اتفاق شطرنج بازان استان همدان خودداری کردند ، بالاخره به اصرار جمعی از شطرنج بازان و البته آنالیز خودشان از اوضاع موجود ، در سومین مسابقه ی شطرنج سریع هفتگی همدان در سال جدید ، دست به مهره شدند و جالب آنکه علاوه بر کسب مقام جهارم ( با 5 امتیاز ) در یک دیدار نفس گیر ، توانستند بر آقای صادق اسدی ( قهرمان اسبق شطرنج استان همدان ) فائق آیند و تنها باخت ایشان نیز به حامد منوچهری ( قهرمان فعلی شطرنج استان همدان ) بود .

پایگاه همدان شطرنج وظیفه ی خود می داند از جناب آقای جلال جوادی ( متولد شهر آمل که ما به حضور ارزشمندش در شهر همدان ، افتخار می نمائیم ! ) و همه ی پیشکسوتان ، قهرمانان و شطرنج بازانی که وقت گذاشته و در آن جلسه ی اشاره شده ، جهت کمک به هیأت محترم شطرنج استان همدان گرد هم آمدند ؛ اما متاسفانه مسئولین ارشد هیأت محترم شطرنج استان همدان ، بجای تقدیر و تشکر از این عزیزان ، حتی زبان توهین به آنان گشودند ؟؟؟ بی نهایت عذرخواهی کرده و برای همه ی این عزیزان که قطعاً ستون های ورزش شطرنج استان همدان می باشند ؛ آرزوی توفیق روزافزون نماید .

مهدی سلیم : این فرصت را مغتنم شمرده و از جناب آقای جلال جوادی بابت اخلاق نیکویشان ، از جمله : احترام گذاشتن به عقاید و نظرات مخالف ، راهنمائیها و توصیه های ارزشمندشان به شطرنج بازان جوان تر و همچنین حمایت های دائمی ایشان از پایگاه همدان شطرنج و بنده ی حقیر ، سپاسگزاری می نمایم .

نکات مثبت :

- آغاز و برگزاری مسابقات ، بدون تاخیر قابل توجه ای در ابتدا و یا در ادامه آن .

- بالا بودن قابل توجه سطح کیفی این دوره از مسابقات ، نسبت به ماه های قبل .

- تغییر محل قرعه کشی مسابقات از جای نامناسب قبلی در زیر راه پله به یکی از اتاق های طبقه ی بالای خانه شطرنج همدان .


دست ها بالا ؛ هر چی پول داری ، رد کن بیا !

با آنکه بارها تذکر دادیم که جمع آوری ورودیه مسابقات به سبک مالیات بگیران عصر قاجاریه ! در شأن هیأت محترم شطرنج استان همدان و شطرنج بازان حاضر در فعالیت های مختلف آن مجموعه ی ارجمند نیست ؛ اما متاسفانه باز هم شاهد جمع آوری ورودیه مسابقات به سبک جستجوی خانه به خانه ( میز به میز !! ) آنهم در سالن مسابقات و آنهم در هنگام انجام بازی ها بودیم !!!

یادآوری : در دور .... مسابقات و در هنگامی که از زمان دستور شروع بازی ها توسط داور ، یک دقیقه هم نگذشته بود ؛ ناگهان یکی از شرکت کنندگان عضو هیأت ، با عجله وارد سالن مسابقات شده و دستور توقف بازی ها را ابتدا به بازیکنان و سپس به داور مسابقات اعلام نمود ! و در ادامه خواستار پرداخت ورودیه ها در همان لحظه به مسئول خانه شطرنج همدان ( آقای خاضع منش ) شد ! و جالب آنکه این عمل غیر معمول نماینده ی هیأت محترم شطرنج استان همدان که در آن مسابقات به عنوان بازیکن حضور داشت ! بحدی نسنجیده بود که با گذشت کمتر از یک دقیقه ، مجبور به پس گیری حرف خود و دستور ادامه ی بازی ها ، باز هم ابتدا به بازیکنان و سپس به داور مسابقات شد ! و جمع آوری ورودیه های اخذ نشده ، به وقت دیگری ( پایان دور مذکور ) موکول گردید !

تذکر : در جهت حفظ حرمت اعضای هیأت محترم شطرنج استان همدان ، از هرگونه اشاره به نام و یا مسئولیت فرد مذکور که بطور غیر قانونی ، در اختیارات مختص سرداور مسابقات ( دستور آغاز بازی ها ، دستور توقف بازی ها و دستور ادامه ی بازی ها ) دخالت نمودند ، خودداری می نمائیم ؛ اما توصیه می نمائیم که همه ی دوستان همکار در هیأت محترم شطرنج استان همدان یادشان باشد ، زمانی که نامشان به عنوان بازیکن در جدول مسابقات می باشد ؛ از لحظه ی ثبت نام تا پایان کلی آن دوره از مسابقات ، فقط بازیکن محسوب شده و قانوناً حق استفاده از عنوان هیأتی خودشان در طول برگزاری رقابت ها را به هیچ عنوان ندارند .

توضیح : در جهت حفظ شئونات ورزشی در یک جامعه ی اسلامی ، استثنائاً این بار از انتشار تصاویر مستند جمع آوری ورودیه ها به روش ناپسند ذکر شده در بالا ، خودداری می نمائیم ؛ ولی امیدواریم زین پس از سوی هیأت محترم شطرنج استان همدان ( یکی از متولیان این ورزش حساس ! ) شاهد اینگونه رفتارهای ضد شطرنجی ! نباشیم .

پیشنهاد : هیأت محترم شطرنج استان همدان ؛ خواهشمندیم که ورودیه یکایک شرکت کنندگان را در همان لحظه ی ثبت نام دریافت نمائید تا اینگونه برای سایر شرکت کنندگان در وسط بازی هایشان ، ایجاد  مزاحمت نشود ؛ البته پیشاپیش خیلی ممنونیم !

نکات منفی :

- جمع آوری تعدادی از ورودیه ها، در حین برگزاری مسابقات و نه در هنگام ثبت نام.

- سر و صدا در اواخر هر دور از مسابقات ، در حالی که همه ی بازی های آن دورها ، هنوز بطور کلی به اتمام نرسیده بودند .

- نصب جدول قرعه کشی مسابقات در وسط راه پله ها که موجب بستن راه برای عبور حاضرین ، بالخص بازیکنان خردسال و بانوان حاضر در مسابقات می شد و یا رها کردن جدول قرعه کشی مسابقات بر روی یکی از میزهای جلوی سالن مسابقات خانه شطرنج که به شدت نظم بازی ها را زیر سوال می برد .

 « سوژه ی هفته »

حضور شماره 1 تا 9 لیست درجه داران داخلی مسابقات سریع هفتگی

 

شماره یک :                  حامد منوچهری                  ( 1820 )

شماره دو :                      سینا کوروند                     ( 1718 )

شماره سه :                   صادق اسدی                  ( 1712 )

شماره چهار :                محمدرضا ولدی                ( 1680 ) 

شماره پنج :                   میلاد شهابی                   ( 1660 ) 

شماره شش :          محمدحسین دیهیمی          ( 1652 ) 

شماره هفت :               امیرعلی دلاوری              ( 1646 ) 

شماره هشت :              شایان رحمتیان              ( 1635 ) 

شماره نه :            حمیدرضا صداقت خواه            ( 1634 )

« همه از یک خانواده ایم »

چند تذکر دوستانه به همکاران عزیزمان در سایت مادشطرنج

نکته منفی : تعداد شرکت کنندگان 37 نفر بود و نه 36 نفر ( ما هم بودیم ! ) .

نکته مثبت : معرفی دیگر رسانه های تخصصی شطرنج استان همدان ( البته همفکران ! ) .

یک آرزو : امیدواریم شیوه ی جدید تقسیم جوایز با شیوه ی جدید مدیریتی که همانا احترام به خواسته های منطقی و قانونی شطرنج بازان استان همدان است ، توأم شود ( لطفاً بگوئید آمین ! ) .

نکته ای قابل تأمل : قهرمان شطرنج استان همدان و دارنده ی بالاترین درجه بین المللی فعال استان همدان (2141) و دارنده ی بالاترین درجه داخلی مسابقات شطرنج سریع هفتگی استان همدان (1820) و ... نامش حامد منوچهری است و نه حامد منچهری !!!

نکته : عکس ها ، اسم جمع است ؛ درحالیکه در ادامه ی مطلب فقط یک تصویر جدید وجود دارد !

تذکر : البته با توجه به اینکه برای اولین بار است که این مسابقات در حد قابل قبولی از سوی رسانه ی متعلق به هیأت محترم شطرنج استان همدان پوشش خبری داده می شود ؛ بجای انتقاد ، حتی جای تشکر نیز می باشد .

اشتباه غیر عمدی یا ..... : شایدم ما اشتباه می کنیم و آقای حامد منوچهری تغییر نام داده است ، چون خبر دوم سایت مادشطرنج که حدود یک هفته بعد از خبر اول منتشر شده است دوباره از ایشان با نام حامد منچهری یاد کرده است !!! ولی (کلیک کنید) .

طبق روال هیأت محترم شطرنج استان همدان به حرف های درست و البته بی هزینه ی شطرنج بازان ، از جمله بنده ی کمترین ، اهمیتی ( حداقل تا این لحظه 7 / 2 / 1392 ) داده نشد تا پس از ماهها و صرف هزینه های بسیار خودشان به نتیجه ای مشابه برسند !!! : زمانی که بیش از 10 روز از انتشار خبر غلط مربوطه در رسانه ی متعلق به هیأت محترم شطرنج استان همدان گذشت و نسبت به رفع غلط املایی غیرعمدی ( البته شما که خودتان شطرنج بازید !!! ) نام خانوادگی قهرمان هر دو هفته ی مسابقات شطرنج سریع هفتگی همدان ( جناب آقای حامد منوچهری ) که به اشتباه ( حامد منچهری ) نوشته شده است ؛ اقدامی نشد ؛ طبق وظیفه ی شطرنجی و همکاری رسانه ای ، همانگونه که در تصویر بالا مشاهده نمودید ، مجبور به تذکر رسمی در بخش نظرات سایت مادشطرنج شدیم ؛ اما جالب آنکه این دوستان عزیز مسئول در هیأت محترم شطرنج استان همدان همچون اکثر مواقع ، همچنان بر سر موضع غلط خود اصرار دارند !!!

حالا فهمیدم چرا هنوز ما اندر خم یک کوچه ایم !!! : سرانجام پس از گذشت بیش از دو هفته !!! مسئولین عزیز سایت متعلق به هیأت محترم شطرنج استان همدان ، احتمالاً طی عملیاتی محیرالعقول ! توانستند ؛ یک "و" ناقابل ( اما خیلی هم مهم ! ) را در سایت "ماد شطرنج" با موفقیت ثبت نمایند ! و اینگونه بود که "حامد منچهری" شد "حامد منوچهری" قهرمان ورزش شطرنج استان همدان !

 « تصویر و سخن آخر »

اصل شطرنج بازان هستند

نه میز و صندلی های آهنی یا مهره و صفحه های پلاستیکی

ای کاش قبل از آنکه شاهد اینگونه صحنه های تاسف برانگیزی می بودیم به خواسته های معقول شطرنج بازان استان همدان ، از طرف مسئولین ارشد هیأت محترم شطرنج استان همدان احترام گذاشته می شد و نه اینکه مسئولین ارشد مربوطه ماهها به هر روش اشتباه و تقابل جویانه ای رجوع کنند و زمانی که هیچکدام موثر واقع نشد و خوشبختانه در همبستگی کم نظیر شطرنج بازان استان همدان هم خللی وارد نشد ؛ آنگاه حاضر به شنیدن و انجام حرف حق شطرنج بازان آنهم بصورت تقریباً کنترل شده باشند .

یادآوری : تصویر فوق مربوط می شود به اولین مسابقه ی شطرنج سریع هفتگی همدان ، پس از به هم خوردن جلسه ی رسمی هم اندیشی شطرنج بازان همدانی توسط مسئولین ارشد هیأت محترم شطرنج استان همدان که متقابلاً اکثر قریب به اتفاق شطرنج بازان همدانی نیز با آنکه در محل خانه شطرنج همدان حضور داشتند ؛ از شرکت در مسابقات هفتگی خودداری کرده و در اقدامی پر معنی به بازی دوستانه با یکدیگر پرداختند و متاسفانه با لجبازی غیرمنطقی و البته غیرشطرنجی مسئولین ارشد مربوطه این وضعیت تلخ تا چندین ماه ادامه یافت تا نهایتاً به دلایلی که گفتیم و همچنین پیگیری اداره کل ورزش و جوانان استان همدان و فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران ، جلسه ای دیگر ، البته بصورت تقریباً کنترل شده برگزار و به خواسته های منطقی و البته شطرنجی شطرنج بازان استان همدان ، تا حدود کمی عمل شد .

پایگاه همدان شطرنج وظیفه ی خود می داند از فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران و اداره کل ورزش و جوانان استان همدان که با پیگیری قابل تحسین خود ، مقدمات توجه بیشتر مسئولین ارشد هیأت محترم شطرنج استان همدان به خواسته های به حق جامعه ی ورزش شطرنج استان همدان را فراهم نمودند ؛ بی نهایت سپاسگزاری نماید .


پایگاه  همدان شطرنج

همه ی ما مسئولین که بی شک خدمتگزاری بیشتر نبوده و نخواهیم بود ؛ باید خیلی خوب به یاد داشته باشیم که در رشته ای خاص که هم ورزش ، هم هنر و هم علم است در حال انجام وظیفه هستیم ؛ پس موظفیم که با مسائل پیش رو نیز فرهنگی برخورد کنیم و نه .....

بگذریم !

به همه ی خادمین مخلص ورزش شطرنج استان همدان

و شطرنج بازان استان همدان ( ستون های اصلی هیأت شطرنج )

خداقوت می گوئیم


خبرهای مرتبط

( پیشنهاد می کنیم که حتماً یکایک مطالب زیر را به ترتیب ، ملاحظه فرمائید )

لطفاً مرا درست کنید !

شرح چگونگی شکافتن اتم در شطرنج همدان !؟

راهکارهای پیشنهادی جهت برگزاری مطلوب مسابقات سریع هفتگی

جوابیه ی داوران باتجربه به اظهارات مطرح شده در سایت ماد شطرنج

جوابیه ی وبلاگ همدان شطرنج به اظهارات مدیر محترم سایت ماد شطرنج

هیأت شطرنج بالاخره اشتباهاتش در مسابقات هفتگی را پذیرفت !

رسید جوایز یا کاغذ باطله یا .....

 پلیس 110 در خانه شطرنج همدان ؟؟؟

لطفاً بگوئید که چه بر سر اموال هیأت شطرنج همدان آمده است ؟!

چگونه بجای جنگیدن ، شطرنج بازی کنیم تا کارمان به پلیس نکشد !؟

تداعی قانون عمل و عکس العمل در ورزش شطرنج استان همدان

نتیجه ی باهم بودن !!!

{ امانت دار باشیم ؛ استفاده از مطالب و تصاویر فقط با ذکر منبع ، بلامانع است }

پایگاه خبری تخصصی ورزش شطرنج پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین

" همدان شطرنج "

www.hamadanchess.lxb.ir

www.hamadanchess.loxblog.com




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر